On olemassa outo tapa, jolla yritykset myyvät tuotteitaan. Eikä se ole hyvä tapa - päinvastoin, se on SURKEA.

Ja mikä tekee siitä vielä oudompaa… se on käytössä maailmanlaajuisesti.

Käännä vain prosessi ylösalaisin, ja kaksinkertaistat tuottosi. Outoa miksi suurin osa yrityksistä ei hyödynnä tätä kikkaa, vaikka se on ilmainen. Anna kun kerron asiasta lisää:

Helppo Testi, Jonka Kaikki Mokaavat

Olet varmaan huomannut kuinka gojimarjoja myydään (tai ihan sama mitä tahansa muuta niin sanottua “superruokaa”).

Sitä sanotaan että niiden terveysvaikutukset ja vitamiinimäärät rikkovat ennätykset, ja miksi juuri TÄMÄ marja on se joka parantaa elämääsi.

Aika nokkela tapa markkinoida, sillä kaikkihan tietävät että yrittämisen peruspilari on vakuuttaa ihmisille että he tarvitsevat tuotettasi tai palveluasi.

Mutta kuinka se oikeastaan tehdään?

Maailmankuulu esimerkki “Myy minulle tämä kynä”, on ehkä paras testi jonka avulla voit arvioida jonkun myyntitaitoja.

Lähes joka ikinen tyyppi alkaa selittämään siitä, kuinka tämä kynä on kestävä, se on valmistettu laadukkaasta metallista, sen kestävyys on maailmanluokkaa… ja kaikki tämä on väärin.

Ei ketään kiinnosta mistä kynä on tehty.

Niin tai no, aina joku tykkää itse tuotteesta. Aina jollakin on intohimo kynistä. Mutta lähes koko maapalloa kiinnostaa VAIN lopputulos:

Voin kirjoittaa asioita ylös.

Asiakas ajattelee aina (joko tietoisesti tai tiedostamattaan), “Miten tämä tuote auttaa minua?”

Uudelleenohjelmoi Itsesi

Ai niin, se outo tapa josta aiemmin puhuin.

Joka kerta kun myyt jotain, huomaat että myyt tuotetta - mikä on kuin kertoisit mistä kynä on valmistettu. Älä huoli, olen syyllistynyt tähän itsekin.

Se on kuin sisäänrakennettu piirre.

Vähän niin kuin nyrkkeilyssä, sinun täytyy oppia lyömään vastoin luonnollista tyyliä. Olemme kehittyneet esittämään itsemme mahdollisimman suurina ja pelottavina, ja heilauttamaan valtavan koukun takakädellä leuka pystyssä.

Mutta kaikki tietävät ettei tämä toimi (kuten huomaat jos olet joskus katsonut YouTubesta videoita “Idiootti vs Ammattinyrkkeilijä”).

Myydessä tuotetta, varmista ettet myy tuotetta, vaan myyt lopputulosta.

Jos kysyt tätä keneltä tahansa huippumyyjältä, he sanovat samaa:

Tee Tuotteestasi Ihmisten Perustarve

Ihmiset ostavat asioita joita he tarvitsevat. Vettä, ruokaa, sähköä, lämpöä, happea (tosin tätä ei osta kukaan muu paitsi tyypit jotka luulevat että “Himalajan ilma” on oikeasti ilmaa Himalajalta).

Jos saat asetettua tuotteesi tärkeämpään asemaan kuin jokin muu asia johon asiakkaasi käyttävät jo rahaa, myyntisi kaksinkertaistuu. Takuuvarmasti.

Okei, ihmiset ostavat joskus myös asioita joita he haluavat. Joku saattaa haluta uuden auton, toinen uuden läppärin, joku uusimman pleikkarin. Mutta ihmiset ostavat aina asioita joita he TARVITSEVAT.

Aina on jokin syy, jonka voit löytää miksi ihmiset tarvitsevat tuotettasi. Säästät heille rahaa. Säästät aikaa tuotteellasi.

Pidennät elinikää jollakin supermarjalla… (kerro minullekin jos löydät sellaisen).

Joten, pidä huoli ettet myy tuotettasi. Koska totuus on, ketään ei kiinnosta. Myy unelmaa. Myy tarvetta.

Yksi parhaista tavoista kasvattaa omaa yritystä…

Ilman lisäinvestointeja.


P.S. Jos haluat ilmaisen vaihe-vaiheelta oppaan Metan avulla mainostamiseen, klikkaa tästä. Ja jos sinua kiinnostaa, mitä voisimme tehdä puolestasi, klikkaa tästä.