Varsinkin pienet, paikalliset yritykset jäävät paitsi yhdestä ilmaisesta ja tehokkaasta tavasta saada lisää asiakkaita.

Tämä on mahdollisuutesi olla yksi ensimmäisistä jotka oikeasti osaavat hyödyntää tätä.

Ja mikä parasta?

Et tarvitse vuosien osaamista - kuka tahansa voi tehdä tämän.

Seuraavan parin minuutin aikana opit, kuinka saada ihanneasiakkaasi huutamaan “kyllä”, käyttämättä siihen ainuttakaan senttiä.

Onko Sinullakin Toiveena Lisäasiakkaat Yrityksellesi?

Lukemattomien yrittäjien ongelmana on saada lisää asiakkaita yritykselleen.

Ja joka IKISEN yrittäjän unelma on saada kaupungin jokainen ihminen toteamaan “hei, tiedän tuon yrityksen”, kun he kuulevat yrityksesi nimen.

Saada kaikki oikein imeytymään yrityksesi ovista sisään.

No kuinka se tehdään?

Poraamalla nimesi kaikkien potentiaalisten asiakkaidesi kalloon. Laittamalla sana kiertämään saadaan vahva asiakaskunta omalla alueellaan, mutta…

Tämä kestää vuosikymmeniä. Ei kellään ole aikaa sellaiseen.

Onneksi emme ole enää viime vuosisadalla. Nykyään tätä voi tehostaa moninkertaisesti nopeammaksi, koska meillä on internet… ja mikä tärkeämpää - some.

Tämän nykyajan nopein, kustannustehokkain, ja laajin kanava tavoittaa täydellinen asiakkaasi juuri oikealla viestillä.

Onneksi suurimmalla osalla yrityksistä on someprofiili, mutta he jäävät paitsi sen todellisesta potentiaalista. Lähes kaikki paikalliset yritykset tekevät yhden ratkaisevan virheen somessa - ja jos et tee tätä mitä seuraavaksi kerron…

Kilpailijasi Vievät Ihanneasiakkaasi Naamasi Edestä

Maksettu somemainonta on todistetusti tehokkain tapa hankkia asiakkaita nykypäivänä. Kaikki on selvää heti alusta alkaen, ja tuloksia tulee lähes välittömästi.

Ongelmana kuitenkin on, että siihen tarvitsee jonkinmoisen budjetin. Ja varsinkin pienillä yrityksillä, se ei usein ole mikään valtava.

“No kuinka saan asiakkaita somen avulla ilmaiseksi, niin kuin alussa lupasit?”

Kaikki ovat joskus postanneet jotain omaan someprofiiliinsa. Ehkä jopa yrityksensä sivuillekin.

Tämä on orgaanista markkinointia. Se on vähän kuin sana kiertäisi - paitsi digitaalisessa ympäristössä. Postaat yrityksesi sivulle julkaisuja, ja annat algoritmin näyttää sisältöä siitä kiinnostuneille.

Mutta tässä on yksi sudenkuoppa, johon suurin osa yrityksistä lankeaa:

Liian usein selatessani someprofiileja näen postauksien aikavälin olevan pari viikkoa.

2 kuukautta.

Joskus jopa (ja silmiin sattuu kun näen tämän)... viimeisin postaus vuodelta 2023.

Eikä tässä ole mitään järkeä, koska…

Se Kuka Tekee Eniten, Voittaa

Ei riitä, että julkaiset vain parin viikon välein. Ei edes riitä, että julkaiset kerran viikossa.

Julkaisuja täytyy tehdä vähintään joka päivä - jos haluaa kasvattaa seuraajiaan. Mieluummin 2-3 kertaa päivässä.

Algoritmi rakastaa tilejä, jotka ovat aktiivisia julkaisuaikataulussaan. 

Otetaan esimerkki:

Sanotaan että omistat koirahotellin. Jollakin on ulkomaanmatka tulossa, ja hän tarvitsee jonkun pitämään huolta koirastaan loman ajan.

Hän näkee julkaisusi, koska olet aktiivinen ja algoritmi tykkää työntää aktiivisten käyttäjien sisältöä ihmisten syötteeseen.

Hän ajattelee: “no tässähän on koirahotelli, voisin vilkaista heidän tiliään ja katsoa onko tämä hyvä vaihtoehto.”

Ja loppu onkin historiaa.

Mieti jos sinulla on suuri yleisö, joka näkee julkaisujasi päivittäin. Koska postaat aktiivisesti, joku klikkaa sivullesi, ottaa yhteyttä ja ostaa tuotteesi.

Tiedän mitä ajattelet:

“Ei kellään ole aikaa tuollaiseen. Päivä on muutenkin jo täynnä tekemistä. Ja mistä minun pitäisi tietää mitä postata?”

Olet oikeassa. Ei kellään ole aikaa. Sen takia suurin osa yrityksistä palkkaa mediaosaajan hoitamaan nämä hommat.

Mutta tosiasia on…

Se maksaa maltaita, ja työntekijän löytäminen on uuvuttava ja monimutkainen prosessi.

No mitä sitten voit tehdä?

Voit palkata markkinointitoimiston hoitamaan tämän puolestasi. Ongelmana kuitenkin on, että kaikki antavat tyhjiä lupauksia ja lopulta epäonnistuvat toimittamaan sen, mitä alun perin lupasivat.

Siksi me emme vain puhu, vaan myös toimimme. Tuloksia, joilla on oikeasti merkitystä - tai saat rahasi takaisin.

Jos kiinnostuit siitä, mitä voisimme tehdä puolestasi, ota yhteyttä tästä ilmaista markkinointikonsultointia varten.