Suurin osa mainonnasta on tylsää, kliseetä tai täysin väärin. Näemme kymmeniä, ehkä jopa satoja mainoksia päivittäin, ja mikä pahinta, emme edes välitä niistä:

"Hmm… ‘hieronta -20%, varaa aikasi nyt!’... äh (ohittaa mainoksen)"

Meitä pommitetaan tarjouksilla, ilmaisilla lahjoilla ja mainonnalla kaiken aikaa. Ihmiset ohittavat mainokset, koska suurin osa niistä näyttää täysin samalta! Kuinka sitten saamme ihmiset kiinnostumaan mainoksistamme?

Mainoksen Tärkein Osa

Kaikilla mainoksilla ja somepostauksilla on jotain yhteistä, mikä muodostaa perustan kaikelle muulle. Ja se on… (rumpujen pärinää)...

arvasit oikein, otsikko.

Kuinka monesti törmäämmekään mainoksiin, jotka eivät anna mitään syytä jatkaa lukemista. Nämä mainokset ovat hämmentäviä. Hämmentynyt lukija tekee kaikista pahimman asian…

...eli ei mitään.

Kuinka tämä ongelma voidaan ratkaista?

Tee Mainoksesi Erottumaan Joukosta

Tämähän on päivänselvää - mutta kuinka voimme varmistaa että mainoksemme saavat oikean huomion?

Yleensä ajatellaan, että huomiota herättävä kuva tai mainosasetusten hienosäätö on tärkeää, ja niinhän ne ovatkin. Mutta se mikä tuottaa tuloksia, piilee koukussa. Mainoksen otsikko vaikuttaa suoraan lukijan toimintaan:

Aikooko henkilö edes lukea ensimmäistä lausetta pidemmälle?

Jos ei, kuvalla tai mainosasetusten hienosäädöllä ei ole mitään merkitystä.

Jos aikoo, miksi henkilö jatkaa lukemista? Mikä on syy siihen?

Miten Mainoksista Saadaan Tehokkaita

Varma tapa tehostaa tekstiä on tehdä siitä kiinnostava. Ilman kiinnostusta, lukija ei mitenkään voi tehdä ostopäätöstä - ja miksi hän tekisi? Eihän asia edes ole kiinnostava! Yleinen virhe mitä näen mainoksissa liittyy itsekeskeisyyteen.

Mainoksessa saatetaan kehua tuotetta tai palvelua jota yritys tarjoaa. Tämä ei ole kiinnostavaa lukijan näkökulmasta:

Kaikki haluavat tietää, mitä siinä on heille?

Mitä hyötyä tästä on lukijalle?

Ajattelemalla itsemme lukijan kengissä, voimme selvästi nähdä missä kohdissa teksti alkaa muuttumaan tylsäksi tai hämmentäväksi.

Kuinka Saada Ihmiset Kiinnostumaan Mainoksistasi

Kiinnostus liittyy lähes aina ongelmaan, joka lukijalla on. Kyse voi olla selkäkivuista, ajan puutteesta tai vaikkapa rahan puutteesta. Näihin kaikkiin löytyy yksinkertainen ratkaisu, jota voidaan hyödyntää mainostamisessa:

Selkäkivut -> mene käymään fysioterapiassa

Ajan puute -> palkkaa joku hoitamaan asioita puolestasi

Rahan puute -> laita kymmenen euroa lottoon, se varmaankin ratkaisee kaikki ongelmasi

Aluksi esitetään ongelma, kuten vaikka selkäkipu. Seuraavaksi kerrotaan ongelman haitoista ja ‘’käännetään veistä haavassa’’, jonka jälkeen annetaan ratkaisu, mikä olisi tässä tapauksessa ajanvaraus fysioterapiaan.

Tämä parantaa huomattavasti mainoksen suorituskykyä, ja nyt olet antanut lukijalle syyn kiinnostua mainoksesta.

Kaiken tämän laittaminen käytäntöön saattaa kuitenkin olla haastavaa, minkä takia ottamalla yhteyttä meihin säästyt suuremmilta tuskilta ja saat markkinointisi pyörimään helposti ja nopeasti.