...luettuasi tämän artikkelin tiedät, mikä tämä temppu on ja kuinka voit käyttää sitä kasvattaaksesi yritystäsi uusiin korkeuksiin.

Syy Siihen Miksi Suurin Osa Mainoksista Ei Toimi

Monilla yrittäjillä on ongelmia markkinoinnin kanssa. He kokeilevat kaikkea: lehti-ilmoituksia, somemarkkinointia, TV-mainontaa, vaikuttajamarkkinointia, Google-mainontaa… mikään ei tuota tuloksia.

Pitää zoomata sisään, aivan yksittäisen mainoksen tasolle asti.

Kaikki me tiedämme McDonaldsin. Olemme käyneet hakemassa kerroshampurilaisen, ranskalaiset ja kokiksen.

Mutta et ole varmaan kiinnittänyt huomiota itse yrityksen toimintamalliin, kuinka yksinkertainen se oikeasti on.

“Tervetuloa McDonaldsiin, mitä saisi olla?”

tilaat.

ajat luukulle.

saat tilauksesi.

maksat.

Kiität ja ajat pois.

Työntekijän osuus on todella helppo. Niin helppo, että kuka tahansa osaa työskennellä McDonaldsissa.

Mallin avulla ravintola on kasvanut maailmanlajuiseksi ketjuksi, jolla on ravintoloita jokaisessa maailman kolkassa.

Mikä tämä malli on?

Ohjeet ovat erittäin selkeät ja helpot. Tämän avulla edes ravintolapäällikön ei tarvitse olla kirkkaimmasta päästä. Ihmiset osaavat seurata ohjeita, jos ne ovat selkeät.

Mietit varmaan, miten tämä liittyy yrityksen kasvattamiseen.

Älä Ole Hämmentävä

Mieti brändimainoksia. Automainokset, hajustemainokset… lista jatkuu loputtomiin. Näissä mainoksissa ei ole mitään ohjetta, on vain tuote.

Joka mainoksessa pitää olla selkeä ohje. Tilaa tämä, soita meille, täytä lomake, laita viestiä, klikkaa linkkiä. Mutta tämä ei vielä riitä.

Jokaisella vaiheella pitää olla tavoite joka on selkeä.

Mutta se missä ihmiset mokaavat on mainos. 

“Mainoksen pitää tiedottaa ihmisiä, ja sen pitää rakentaa brändiä, ja sen pitää tehdä myyntiä, ja sen pitää jättää hyvä vaikutelma…”

VÄÄRIN. Testaamme vain yhtä asiaa kerrallaan, koska sitten voimme mitata tuloksia, eivätkä ihmiset hämmenny.

EI näin:

Haluatko uuden pihakeinun?

Soita tähän numeroon, tai kommentoi, tai täytä lomake.

Toimintakehotteita on aivan liikaa, mikä johtaa hämmentymiseen. Jos olet lukenut aikaisempia artikkeleitani, tiedät että hämmentynyt asiakas tekee kaikista pahimman asian…

eli ei mitään.