Olemme jatkuvassa sodassa.

Enkä nyt tarkoita että pingomme juoksuhaudoissa pyssyt tanassa - puhun psykologisesta sodasta.

Kaikki tappelevat keskenään huomiosta.

Meitä pommitetaan 24/7 markkinointiviesteillä:

  • Sosiaalisen median syötteessä joka kolmas postaus on mainos.
  • Kadut ovat täynnä mainostauluja, joissa heiluu joku ukko työntämässä uutta tuotetta kurkustasi alas.
  • Jopa sähköpostilaatikkosi näyttää siltä kuin ydinohjus olisi räjähtänyt.

Ja nyt tulee se pahin kohta:

Sinun pitää kilpailla tätä valtavaa hälinää vastaan omalla markkinoinnillasi. Markkinointisi pitää erottua joukosta, ja leikata tuhansien markkinointiviestien tuottaman hälinän läpi.

Jos ajattelet ettei tämä ole helppo tehtävä...olet oikeassa.

Tavallaan.

Todellisuudessa markkinointi on paljon helpompaa kuin luulet, koska…

Suurin Osa Markkinoinnista On Koiranpaskaa

Vuonna 1974 luultiin että markkinointi olisi kehittynyt valtavasti 50 vuodessa. Sori että tuon huonot uutiset julki, mutta…

Markkinointi ei ole muuttunut ollenkaan puolessa VUOSISADASSA. Okei, on tullut internet, kanavat ovat muuttuneet, blaa blaa blaa.

Mutta itse viesti ei ole muuttunut ollenkaan.

Kaikki edelleen puhuvat siitä, kuinka heidän yrityksensä on laadukkain, paras, ja luotettavin yritys koko alalla:

Tarvitsetko luotettavaa sähköasentajaa? Me autamme!

Etsitkö ammattitaitoista sähköasentajaa hoitamaan kotisi tai yrityksesi sähkötyöt? Me tarjoamme laadukkaat asennus-, huolto- ja korjauspalvelut, nopeasti ja luotettavasti. 

Varmista sähköturvallisuus ja toimivuus – kutsu meidät paikalle!

Ja vaikka tämä äkkiseltään saattaa kuulostaa hyvältä mainokselta…

Todellisuudessa, se on aivan paska.

Älä käsitä väärin, tiedän hyvin että suurin osa yrittäjistä ei ole markkinoijia. He ovat oman alansa ammattilaisia: hammaslääkäreitä, putkiasentajia, kosmetologeja, siivoojia, fysioterapeutteja… ymmärrät mitä ajan takaa.

Ehkä ensimmäinen ajatus mitä tulee mieleen markkinoinnista on:

“Voisin katsoa miten kilpailijat markkinoivat ja tehdä samalla lailla. Sitten ainakin tiedän miten tämä homma tehdään meidän alalla.”

Tämä on ehkä pahin virhe mitä voit tehdä. Kuinka voit erottua joukosta kopioimalla samat tehottomat “kikat”?

Kohdeyleisösi huomiosta kilpaillaan jatkuvasti. Meidän täytyy markkinoijina saada heidän huomionsa HETI.

Paras tapa tehdä se on sanoa heille jotain, mitä he haluavat kuulla. Jotain, joka saa heidän silmänsä syttymään ja saa heidät tuntemaan itsensä ymmärretyksi. 

Jos yritys on samalla aallonpituudella asiakkaan kanssa, myynti menee katosta läpi…

Älä kuitenkaan innostu vielä. Voit tehdä kaikkesi samaistuaksesi asiakkaaseen, mutta tämä kaikki on turhaa ellet tiedä:

Kuinka Kaapata Kenen Tahansa Huomio

Ajattele olevasi keskellä vilkasta toria. Ihmiset vilisevät silmissäsi, ja haluat kiinnittää erään henkilön huomion. Helpoin tapa on huutaa hänen nimensä.

Ihmiset nostavat päänsä, kun joku huutaa heidän nimensä.

“Mitä? Kuka?”

Kun siirrät tämän markkinointiin…

(älä ota tätä kirjaimellisesti ja ala huutamaan ihmisten nimiä torilla, sinut leimataan mielisairaaksi)

…saat yliotteen kilpailijoistasi, koska vaikutus on voimakkaampi.

Kaikki ajattelevat, että “kunhan nyt myyn kaikille, niin en ainakaan sulje pois mahdollisia asiakkaita.”

Todellisuudessa, he sitovat hirttosilmukkaa yrityksensä kaulan ympärille. Vaikka tämä saattaa kuulostaa hieman oudolta, se on totta:

Jos myyt kaikille, et myy kenellekään.

Et millään voi räätälöidä viestiäsi kaikkien haluihin sopivaksi.

Jos todella haluat erottua massasta, ja varmistaa että viestisi leikkaa kaiken tuon markkinointihälinän läpi, sinun TÄYTYY puhua kohdeyleisöllesi.

Ihmisille, joilla on jokin ongelma tai halu, jonka sinun tuotteesi tai palvelusi ratkaisee…

mutta jos et puhu kohdeyleisöllesi, ihmiset väistämättä kysyvät:

“Mitä Minä Siitä Hyödyn?”

Otetaan aiempi esimerkki sähköasentajasta. Kuka tahansa voi sanoa että he ovat luotettavia.

Ainutlaatuinen myyntiväittämä on tärkein valttikortti markkinoinnissa, mille tahansa yritykselle…

Ongelmana kuitenkin on, että sellaisen kehittäminen on monimutkaista ja vaikeaa.

Helppo tapa ohittaa tämä este on aloittaa yksinkertaisilla ja selkeillä viesteillä, jotka puhuvat suoraan kohdeyleisöllesi. Takaan että vaikutus on VAHVA jos puhut suoraan kaikista todennäköisimmälle asiakkaallesi.

ÄLÄ. UNOHDA. TÄTÄ.

Tämä on elintärkeää - varsinkin kaiken tämän hälinän keskellä.

Koska jos viestilläsi ei ole vaikutusta….

et saa myytyä kenellekään.

Hälinä on valtavaa.

P.S. Jos haluat ilmaisen konsultaation, klikkaa tästä. Tämä ei sido sinua mihinkään, ja lupaan etten tuhlaa aikaasi.