Markkinointia monimutkaistetaan aivan liikaa - ja turhaan. Joka päivä vastaan tulee hämmentäviä mainoksia, ja ihan syystä:

Ihmiset eivät ymmärrä yhtä ratkaisevaa asiaa markkinoinnista. Tämä maksaa heille asiakkaita, ja lopulta…

koko heidän yrityksensä.

Näin Korjaat Markkinointisi

Yrittäjinä erehdymme helposti, että ihmisille on selkeää mitä ohjeemme mainoksessa tarkoittaa.

Mutta lähes 100% ajasta…

Ohjeet ovat epäselviä. 

-Tähän liittyy myös yksi pahimmista virheistä suoramarkkinoinnissa (johon olen itsekin syyllistynyt), josta kerron pian lisää.-

Tämä tapahtuu itsellenikin monta kertaa luodessani mainosta tai kirjoittaessani uutta artikkelia. Kysyn aina itseltäni “onko tämä vaikeaa ymmärtää? Onko tämä hämmentävää?”

Sitä sanotaan, että numerot eivät valehtele. Ja se on totta.

Jos luvut eivät ole siellä missä niiden pitäisi olla…

yksinkertaista asioita.

Yleensä vaihtoehtoja on paljon, oli kyse sitten mainonnasta tai kaupan jäätelövalikoimasta. Silloin jos vaihtoehtoja on useita, ja mietit mikä niistä olisi paras…

Occamin partaveitsi on hyvä pitää mielessä.

Jos et ole tuttu termin kanssa: kun vaihtoehtoja on monia, yksinkertaisin niistä on yleensä paras.

Tämä korostuu erityisesti mainonnassa. Ihmiset osaavat seurata yksinkertaisia ohjeita, mutta eivät monimutkaisia ohjeita - joita muuten on valitettavan paljon.

Kuvittele olevasi mahdollinen asiakas ja näkeväsi mainoksesi.

Mitä tässä oikeastaan myydään? Mitä minun pitää tehdä? Jos et pysty vastaamaan näihin kysymyksiin…

Yksinkertaista mainosta.

Mutta kuinka voit yksinkertaistaa asioita, JA parantaa mainoksen tehokkuutta?

Helpoin Tapa Kasvattaa Myyntiäsi Räjähdysmäisesti

Suurin osa yrittäjistä keskittyy vääriin asioihin mainostaessaan.

Katsotaan kuinka paljon mainos sai tykkäyksiä, kuinka monta jakoa se sai, mikä mainoksen kattavuus oli, kuinka monta kommenttia tuli….

Mutta millään tuolla ei ole merkitystä.

Varsinkin nykypäivänä brändääminen ja kaikille toitottaminen että “huolehdimme ympäristöstä ja olemme vastuullinen” on yksi suurimmista sudenkuopista yritykselle. 

Markkinointiin menee älyttömästi rahaa kun yritetään miellyttää mediaa - ja tämä on kohtalokasta varsinkin pienille yrityksille.

Jo Egyptin pyramideja rakentaessa tehokkain markkinointistrategia oli…

Suoramarkkinointi. Ja arvaa mikä on nykypäivänäkin tehokkain markkinointimuoto?

Arvasit oikein.

Ainut mikä merkitsee yritykselle, on tuliko myytyä. Millään muulla ei ole väliä. 

Ja tässä tulee kaikista tärkein osuus:

Tulosten mittaaminen.

Mistä tiedät toimiiko strategia tai mainos, jos tuloksia ei ole? Mittaaminen on kaikista tärkein vaihe mainonnassa - ja siitä tulee mahdotonta jos sinulla on…

Liian Monta Rautaa Tulessa

Jos alkaa säheltämään montaa asiaa samaan aikaan, siitä harvoin tulee yhtään mitään.

Yleensä soppa muuttuu vain huonommaksi - ja markkinoinnin tapauksessa - jos yrität mitata montaa asiaa yhtä aikaa… siitä tulee lähes mahdotonta.

Sen takia keskitymme yhteen asiaan kerrallaan.

Jokainen vaihe mainoksessa tai myyntitekstissä tekee vain yhden asian kerrallaan. Koska sitten voimme mitata tuloksia, ja mikä tärkeintä - ihmiset eivät hämmenny.

Jos mainoksessa on selkeät, yksinkertaiset ohjeet, tulet huomaamaan että mainos suoriutuu paremmin kuin “korkealaatuisempi”, monimutkaisempi mainos.

Hyvä nyrkkisääntö on, että pyri aina tekemään asiat helpommiksi.

Ihmiset ovat hyviä seuraamaan helppoja, selkeitä ohjeita, mutta eivät niin hyviä seuraamaan monimutkaisia ohjeita.

Tämän takia aina kun aloitamme työskentelemään asiakkaan kanssa, testausvaiheessa asiat pidetään mahdollisimman yksinkertaisina. Jos sinua kiinnostaa mitä voisimme tehdä puolestasi, klikkaa tästä.