Suosituin Vaihtoehto Ei Ole Aina Paras

Monet yritykset myyvät palveluitaan kertomalla kuinka hyviä he ovat työssään. Tämähän on normaalia markkinointia. Naapurin Janne tekee niin oman autokorjaamonsa kanssa, miksen minäkin kertoisi palveluni hyödyistä?

VÄÄRIN.

Vastaus onkin monimutkaisempi kuin ajattelet. Tietenkin hyödyistä kertominen on tärkeää, mutta on olemassa kaksi erilaista tapaa kertoa hyödyistä.

Näiden kahden erottaminen toisistaan on elintärkeää:

Sinun näkökulmasi ja asiakkaan näkökulma.

Markkinoinnin Viisi Tärkeintä Kirjainta

Sovitaan, että omistat kahvilan.

Jos kerrot sinun näkökulmastasi, alat kertomaan siitä että kahvilassa on hienot nahkaiset tuolit, kahvi on valmistettu laadukkaista Arabica-pavuista, kahvila on voittanut useita palkintoja vuosien aikana… blaa blaa blaa.

Ongelmana on, että ketään ei kiinnosta.

Markkinoinnin viisi tärkeitä kirjainta ovat WIIFM, jotka tulevat englannin kielestä “what’s in it for me?” Tämä on mitä kaikki ajattelevat, kun he näkevät mainoksesi tai tarjoat heille jotain.

Miksi minun pitäisi ostaa juuri sinulta?

Saat vastauksen tähän kysymykseen astumalla asiakkaan saappaisiin.

Myy Tarvetta

Otetaan edellinen kahvilaesimerkki. Kuljeskelen kaupungilla väsyneenä ja energianpuutteisena… kunnes huomaan kahvilan kyltin, jossa lukee:

Väsyttääkö? Mukavan lämmintä kahvia!

Tietenkin menen hakemaan kupposen kahvia. Ihmiset ostavat mitä he tarvitsevat. Ei kukaan osta jotain, mitä he eivät tarvitse.

Myy olemassa olevaa tarvetta, tai luo tarve, niin näet kuinka asiakkaiden hankkiminen helpottuu huomattavasti. Jos kiinnostuit siitä miten voisimme käyttää tätä sinun yrityksessäsi, otathan meihin yhteyttä tänään painamalla linkkiä alapuolelta.