Luettuasi tämän artikkelin et ainoastaan tiedä, kuinka mainostaa.

Tiedät kuinka mainostaa PAREMMIN kuin kilpailijasi.

Tietämättömyys

Monilla yrittäjillä on ongelma mainostamisen kanssa: he eivät tiedä saavatko he vastinetta rahoillensa.

Jos et tiedä, tuottaako mainonta tuloksia vai ei, siihen on YKSI syy…

mainonta ei ole mitattavissa.

Jos “brändäät”, et tiedä tuottaako mainonta tuloksia vai ei. Brändääminen on kuin pyytäisi asiakkaita onnettarelta. Et tiedä tuottaako mainonta tuloksia, koska sinulla ei ole mitään mitattavaa. 

Automainokset ovat erittäin hyviä esimerkkejä brändäämisestä. Tuloksellisuudesta ei ole mitään tietoa:

Näet auton ajavan maantiellä, hienoja kuvakulmia ja sitten... Toyota.

Mainoksessa ei ole mitään tarjousta, jonka avulla sitä voisi mitata. Jos sinulla on satojen tuhansien mainosbudjetti? Anna palaa. Käytä brändäämistä.

Jos ei? kannattaa käyttää mainontaa joka on mitattavissa. Joka mainoksella pitää olla tarjous, joka saa ihmiset tekemään jotain;

soita meille, täytä lomake, klikkaa linkkiä, yms.

“Okei, teen tämän, mutta mainonta ei silti tuota tuloksia. Mitä nyt?”

Älä riskeeraa mielisairaalaan joutumista

Kyse saattaa olla siitä, että pyydät liikaa.

Ajattele nyt jos näkisit kadulla viehättävän ihmisen ja kysyisit häneltä:

“Moi, näytät mielestäni kauniilta. Mulla olisi ensi viikon keskiviikkona aikaa kahdelta, mennäänkö häihin? Tässä on juuri sopivasti aikaa laittaa kaikki valmiiksi.”

Sinut passitettaisiin mielisairaalaan rauhoittumaan. Ehkä vähän lääkkeitä päälle.

Vertaa tätä siihen, että sanoisit: “Moi, käydään joskus kahvilla.”

Tähän on paljon helpompi sanoa kyllä.

Liidi pitää lämmittää pikkuhiljaa askel askeleelta...

...jotta on helpompi ottaa seuraava askel…

...kunnes lopulta myyt heille palveluasi/tuotettasi.

Ihmiset ostavat helpommin, kun he ovat oppineet tuntemaan sinut paremmin ja ovat jo nähneet sisältöäsi. Jos haluat tietää mitä osa-alueita markkinoinnissasi voisimme parantaa, ota meihin yhteyttä tänään saadaksesi ilmaisen markkinointianalyysin.