On Vain Yksi Tapa

Kaikki haluavat tietää sen taikapillerin jonka avulla he saavat enemmän voittoa, ja se on...

veloittaa enemmän.

Tämä on jotain, mitä useimmat ihmiset eivät halua tehdä. Kummallista. Miksi et haluaisi enemmän rahaa?

Totuus on, että moni ei uskalla pyytää enempää. He pelkäävät menettävänsä asiakkaita tai heitä pelottaa hinnoitella tuotteensa tai palvelunsa liian korkealle. 

Sinun pitäisi aina kuvitella parasta, kun ajattelet mitä asiakkaat näkevät kun he katsovat yritystäsi. Yksi suurimmista asioista, jotka vaikuttavat heidän mielikuvaansa sinusta, on hintasi.

Urheiluautot ovat tästä hyvä esimerkki:

Et todellakaan maksa satoja tuhansia euroja pelkästään auton teknisistä ominaisuuksista. 

Maksettuasi tuon summan saat kuitenkin paljon enemmän kuin vain metallia ja muovia: Saat ylellisyyttä, tyyliä…

statussymbolin.

Ja juuri siksi näet sen hinnan ja ajattelet: “oho, mikä siisti auto!”

Sitten näet auton, joka on yhtä nopea mutta maksaa neljäsosan edellisestä... se ei herätä samaa mielikuvaa. Ylellisyyden illuusio luotiin pelkästään veloittamalla enemmän!

Halvempi Ei Aina Ole Parempi

Rahan määrä, jonka pyydät, on suoraan yhteydessä siihen kuinka paljon luottamusta asiakkaasi tuntee sinua kohtaan. Jos pyydät vähän, sinut nähdään halpana vaihtoehtona, ja ihmiset olettavat, että työsi laatu vastaa hintaa.

Toisaalta, kun veloitat enemmän kuin kilpailijasi, sinut nähdään ylellisenä, korkealaatuisena vaihtoehtona. Ihmiset haluavat ostaa sinulta, koska he luottavat siihen, että saavat vastinetta rahoilleen.

Pyydä VÄHINTÄÄN 15% enemmän, ja voit olla varma, että saat paremman yleisön kuin kilpailijasi.

Halvoilla hinnoilla houkuttelet vain niitä, joilla on vähän rahaa ja jotka eivät halua käyttää sitä. Mutta kun pyydät enemmän, houkuttelet niitä, joilla on varaa ja jotka haluavat laadukasta palvelua tai tuotetta.

Jos voit jättää vaikutelman siitä, että teet parempaa työtä kuin kilpailijasi laadullisesti, voit käyttää sitä markkinoinnissasi. Olet nyt luonut illuusion, joka on vahvempi kuin mikään brändäys- tai markkinointikikka, ja se tulee osoittamaan itsensä arvokkaaksi kerta toisensa jälkeen.